• español
    • English
  • Open access
    • Adhesion of UPCT to the Berlin Declaration
    • Open Access Institutional Policy
    • Directory of Open Access policies MELIBEA
    • Benefits of Open Access CRUE/REBIUN
  • Help
  • English 
    • español
    • English
View Item 
  •   Repository Home
  • REPOSITORIO DE INVESTIGACIÓN
  • Ponencias, comunicaciones y posters
  • View Item
  •   Repository Home
  • REPOSITORIO DE INVESTIGACIÓN
  • Ponencias, comunicaciones y posters
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Configuración del colector de admisión en la simulación de motores: volumen o combinación de uniones de conductos

View/Open
untranslatedcca.pdf (235.8Kb)
Identifiers
URI: http://hdl.handle.net/10317/8649
ISBN: 84-607-6264-5
Exportar
Seleccione...
  • RIS
  • Endnote
  • Mendeley
Share
Metrics
Statistics
View Usage Statistics
Metadata
Show full item record
Author
Martínez García, José; Pérez García, José; Hernández Grau, José; Viedma Robles, Antonio
Knowledge Area
Mecánica de Fluidos
Publication date
2002
Publisher
Universidad de Cádiz
Bibliographic Citation
Martínez García, J.; Pérez García, J.; Hernández Grau, J. y Viedma Robles, A. “Configuración del colector de admisión en la simulación de motores: volumen o combinación de uniones de conductos”. En: XV Congreso Nacional de Ingeniería Mecánica, Cádiz, 2002. p. 298.
Keywords
MCIA (Motores de Combustión Interna Alternativos)
Renovación de la carga
Métodos numéricos ID
ICE
Gas exchange process
Numerical methods ID
Abstract
[SPA] En este trabajo, se compara el modelado del colector de admisión, considerándolo como un único volumen, o discretizado en conductos, estudiando en que condiciones es más apropiado utilizar cada uno. El modelado ha sido realizado utilizando el código de cálculo ENGINE CARD. Los ensayos han sido realizados sobre un motor de producción con colector de construcción modular. Los transitorios de presión y velocidad han sido medidos simultáneamente en diferentes puntos del colector de admisión. Finalmente, se ha realizado una comparación entre los resultados proporcionados por el modelo y las medidas experitnentales para distintos regímenes de giro.
 
[ENG] In this work, the intake manifold model has been analysed. Two different cases have been compared: modelled as a plenum, or discretized in pipes and junctions. The ENGINE CARD computer code was used to develop the model. The test have been accomplished on production engine with a modular intake manifold. The instantaneous pressure and gas velocity flow velocity were measured simultaneously at different points of the intake system. Finally, a ful! comparison of the experimental and numerical results is carried out at different engine speeds, to evaluate the best scheme.
 
Collections
  • Ponencias, comunicaciones y posters [2245]

Crue Universidades EspañolasDSpace software copyright © 2002-2013  Duraspace
Contact Us | Send Feedback
 

 

Repositories

AcademicInvestigationInstitutionalMultimediaEdiciones UPCT

Browse

By Issue DateAuthorsTitlesSubjectsUnesco SubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsUnesco Subjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Information of interest

About Digital Repository of UPCTHow to publish scientific production: file and file delegateHow to publish thesesHow to publish final study worksCopyrightCreative Commons

OA Policies of editorials

SHERPA-RoMEODULCINEA

Social media


Crue Universidades EspañolasDSpace software copyright © 2002-2013  Duraspace
Contact Us | Send Feedback