Numerical simulation of the manoeuvrability of an underwater vehicle
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URI: http://hdl.handle.net/10317/1169Compartir
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Matemática AplicadaPatrocinadores
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2009-09Editorial
Universidad de Castilla - La Mancha. Departamento de Matemáticas. Instituto de Matemática Aplicada a la Ciencia y la Ingeniería.Cita bibliográfica
OVALLE, Diana; PERIAGO ESPARZA, Francisco y GARCÍA PELÁEZ, Javier. Numerical simulation of the manoeuvrability of an underwater vehicle. En: Congreso de Ecuaciones Diferenciales y Aplicaciones (21º: 2009: Ciudad Real) Congreso de Matemática Aplicada (11ª: 2009: Ciudad Real): Actas del XXI Congreso de Ecuaciones Diferenciales y Aplicaciones y XI Congreso de Matemática Aplicada. Ciudad Real: Universidad de Castilla - La Mancha. Departamento de Matemáticas. Instituto de Matemática Aplicada a la Ciencia y la Ingeniería, 2009. P. 8.Palabras clave
Control de maniobrabilidadSubmarino
Control óptimo
Método de descenso rasante
Manoeuvrability control
Submarine
Optimal control
Gradient descent method
Resumen
A six degree of freedom (6-DOF) nonlinear mathematical model for a submarine is
proposed. Then, the problem of manoeuvrability control for this vehicle is formulated
as an unconstrained optimal control problem which is solved by using a gradient
descent method. Simulation results presented are rooted by two requirements which
are of a major importance in naval industry, and they are compared to a classical
linear model.
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