Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorBlancafort, Jaume 
dc.contributor.authorReus, Patricia 
dc.date.accessioned2021-10-08T18:38:59Z
dc.date.available2021-10-08T18:38:59Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationBlancafort, Jaume; Reus, Patricia. Participación y sinergias docentes como puesta en valor del territorio y su patrimonio arquitectónico. En: IV Congreso Nacional de Etnografía del Campo de Cartagena: la vivienda y la arquitectura tradicional del Campo de Cartagena. Cartagena: Universidad Politécnica de Cartagena, 2015. Pp. 478-489. ISBN: 978-84-16325-09-2es_ES
dc.identifier.isbn978-84-16325-09-2
dc.description.abstractPARTICIPATION AND TEACHING SYNERGIES AS ENHANCEMENT OF LAND AND ITS ARCHITECTURAL HERITAGE. This paper describes the ability to leverage the knowledge generated in curricular practical training of university students to reverse in the improvement of society and specifically in enhancement of cultural heritage. It focuses on the experience developed in the Architectural Design subject in the School of Architecture in Cartagena, UPCT, that has taken the dynamics caused by the Life+ Garbancillo de Tallante project (in special attention to the section of public awareness on the conservation of Astragalus nitidiflorus and land stewardship) to propose the course exercises. After studying and analyzing from different thematic areas the zone of Campo de Nubla in West Cartagena students perform on one hand landscape intervention proposals as a strategy and leitmotiv of territorial recovery and secondly rehabilitation interventions and reuse of built heritage as social reactivation. In conclusion we note that due to various factors we develop below, you achieve not just a correct result that meets the objectives of the course but a general improvement in the level of projects undertaken by students and also an important interface with society.es_ES
dc.formatapplication/pdfes_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad Politécnica de Cartagenaes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.titleParticipación y sinergias docentes como puesta en valor del territorio y su patrimonio arquitectónicoes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferenceObjectes_ES
dc.subjectRevitalización territoriales_ES
dc.subjectParticipaciónes_ES
dc.subjectDocenciaes_ES
dc.subjectPatrimonioes_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10317/10048
dc.identifier.doi10.31428/10317/10048
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.contributor.convenianteUniversidad Politécnica de Cartagenaes_ES
dc.conference.titleV Congreso Nacional de Etnografía del Campo de Cartagena: la vivienda y la arquitectura tradicional del Campo de Cartagena
dc.conference.datePublished2015-10-22
dc.conference.publisherUniversidad Politécnica de Cartagena


Ficheros en el ítem

untranslated

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España