¿Es posible cuantificar la carga de trabajo real de un “estudiante medio” de forma fiable?
View/ Open
Identifiers
URI: http://hdl.handle.net/10317/3956Share
Metrics
Statistics
View Usage StatisticsMetadata
Show full item recordAuthor
Andreu Martí, María del Mar; Bayo Bernal, Francisco Javier; Briones Peñalver, Antonio Juan; Busquier Sáez, Sonia; Conesa Pastor, Julián Francisco; [et al.]Publication date
2014-02Publisher
Campus Mare NostrumBibliographic Citation
ANDREU MARTÍ, María del Mar et al. ¿Es posible cuantificar la carga de trabajo real de un “estudiante medio” de forma fiable?. En: II Congreso Internacional de Innovación Docente, Cartagena, 2014. [S.l.]: Campus Mare Nostrum, 2014. p.1-16Keywords
Carga de trabajoCoordinación horizontal
Equipos docentes
Student workload
Horizontal coordination
Task teaching teams
Abstract
[ESP] La carga real de trabajo que los estudiantes emplean para alcanzar los objetivos formativos de una titulación es un parámetro fundamental para la planificación
docente. Sin embargo, su cuantificación es muy difícil de obtener. En este trabajo se
revisan numerosas publicaciones sobre este tema y se resume la propuesta realizada por un equipo docente de la Universidad Politécnica de Cartagena (UPCT). [ENG] The assessment of the workload associated to specific formative goals is a key parameter for an appropriate course planning. The quantification of this workload is however a complex task. In this work, a review of several publications on this subject
is presented. On this basis, we present a proposal to quantify the workload adapted
to the academic experiences at Technical University of Cartagena (UPCT).
Collections
The following license files are associated with this item:
Social media