TY - JOUR A1 - Galiana Gil, Lidia T1 - Military architecture as a tourist resource. A case study: the building of the Faculty of Enterprise Sciences of the Polytechnic University of Cartagena. Y1 - 2017 UR - http://hdl.handle.net/10317/6161 AB - [ESP] Los diferentes tipos de turistas nos obligan a buscar nuevas ofertas socioculturales. Cartagena, caracterizada por su turismo estival, amplió su carta con nuevos museos, actividades musicales, puerto de cruceros y potenciando sus fiestas más típicas. Sin embargo, aún guarda un producto que no se ha convertido en turístico y éste es la arquitectura militar. El Cuartel de Instrucción de Marina convertido en Facultad de Ciencias de la Empresa podría ofrecer un itinerario turístico y cultural después de la rehabilitación llevada a cabo por la Universidad Politécnica de Cartagena. [ENG] Different types of tourists force us to look for new sociocultural offers. Cartagena, characterized by its summer tourism, expanded its offer with new museums, musical activities, cruise port and boosting its most typical festivities. However, it still keeps a product that has not become tourist and this is military architecture. Marine Instruction Headquarters turned into a Faculty of Enterprise Sciences could offer a tourist and cultural itinerary after the rehabilitation carried out by the Polytechnic University of Cartagena. KW - Fundamentos del Análisis Económico KW - Turismo KW - Tourism KW - Turismo cultural KW - Cultural tourism KW - Arquitectura KW - Architecture KW - 5312.90 Economía Sectorial: Turismo LA - spa ER -