Show simple item record

dc.contributor.authorEscuín Ibáñez, Irene 
dc.contributor.authorNoguera Díaz, Yolanda 
dc.contributor.authorOlmedo Cifuentes, Isabel 
dc.contributor.authorSánchez Vidal, María Eugenia 
dc.contributor.authorMartínez León, Inocencia María 
dc.date.accessioned2021-07-30T08:02:45Z
dc.date.available2021-07-30T08:02:45Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationESCUÍN IBÁÑEZ, Irene et al. Bilingual teaching in Business Administration: Main challenges and possible solutions. En: II Congreso Internacional de Innovación Docente 2014 : Murcia, 20-21 de febrero de 2014 : Libro de Actas. Murcia : Universidad de Murcia ; Universidad de Cartagena, 2014, pp. 530-539es_ES
dc.description.abstract[SPA] La globalización actual requiere el creciente uso del inglés como lengua común en el ámbito económico y empresarial. Así, nace el deseo de internalización de la Universidad y de sus estudiantes para mejorar sus expectativas profesionales y personales. En consecuencia, la Facultad de Ciencias de la Empresa de la Universidad Politécnica de Cartagena ha desarrollado un proyecto de enseñanza bilingüe para el Grado en Administración y Dirección de Empresas, dentro del Campus de Excelencia Mare Nostrum. Este proyecto permite a los estudiantes extranjeros mejorar su conocimiento sobre contenidos de la titulación y del español como segundo idioma, y a los estudiantes españoles avanzar en su conocimiento específico y mejorar su nivel de inglés; generando así profesionales e investigadores con proyección internacional. Este proyecto de enseñanza bilingüe ha supuesto enfrentarse a una serie de retos que hemos estudiado desde tres perspectivas: institucionales (por ejemplo, la ausencia de reconocimiento del título oficial bilingüe), profesorado (necesidad de formación específica), y alumnado (nivel de inglés exigido y alto compromiso exigido). Igualmente, también ha planteado la necesidad de ofrecer soluciones, que son analizadas en este trabajo, como la introducción de la metodología CLIL, el apoyo de lingüistas o la elaboración de un manual específico para profesorado y alumnado: “English for Business Administration”. [ENG] Current globalisation requires the increasing use of English as the common language in the economic and business environment. Thus, the desire to internalise the University and its students has appeared to enhance their professional and personal expectations. Consequently, the Facultad de Ciencias de la Empresa at the Universidad Politécnica de Cartagena has developed a bilingual education project for the Degree in Business Administration, within the program of excellence Campus Mare Nostrum. This project enables foreign students to improve their knowledge about the content of the degree and their Spanish as a second language, and for Spanish students advance their specific knowledge and improve their English skills; generating professionals and researchers with international projection. This bilingual education project has faced a number of challenges that we have studied from three perspectives: institutional (for example, the absence of recognition of the bilingual official degree), professors (the need of specific training), and students (English level demanded and higher commitment required).Similarly, the project has also required some solutions which have been analysed in this paper, such as the introduction of CLIL methodology, linguists supporting or creating a specific manual for professors and students: “English for Business Administration”.es_ES
dc.formatapplication/pdfes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherCampus Mare Nostrumes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.titleBilingual teaching in Business Administration: Main challenges and possible solutionses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferenceObjectes_ES
dc.subjectProyecto de enseñanza bilingüees_ES
dc.subjectGrado en Administración y Dirección de Empresases_ES
dc.subjectMetodología CLILes_ES
dc.subjectManual de apoyoes_ES
dc.subjectBilingual teaching projectes_ES
dc.subjectDegree in Business Administrationes_ES
dc.subjectCLIL methodologyes_ES
dc.subjectSupporting materiales_ES
dc.subject.otherDerecho Mercantiles_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10317/9712
dc.identifier.urlhttps://www.um.es/web/innovacion/noticias/jornadas/ii-congreso-internacional-de-innovacion-docente/
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.subject.unesco5312.04 Educaciónes_ES


Files in this item

untranslated

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España