Show simple item record

dc.contributor.authorLwesya, Francis 
dc.coverage.spatialeast=34.888822; north=-6.369028; name=Nkonko, Tanzaniaes_ES
dc.date.accessioned2021-03-23T12:24:17Z
dc.date.available2021-03-23T12:24:17Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationLwesya, F. (2021). SMEs’ competitiveness and international trade in the era of Global Value Chains (GVCs) in Tanzania: An assessment and future challenges. Small Business International Review, 5(1), e325. https://doi.org/10.26784/sbir.v5i1.325es_ES
dc.identifier.issn2531-0046
dc.description.abstract[ENG] International trade continues to play a crucial role in economic transformation in African countries. The rise of Global Value Chains (GVCs) presents opportunities through which international trade can be effectively conducted. GVCs facilitate organization of trade, international production and investment by locating different stages of production process across varied countries. This presents opportunities to integrate Small and Medium Enterprises (SMEs) into global trading systems but also may generate challenges particularly to resource constrained SMEs. Reviewing the challenges for the participation in international trade and possible integration into GVCs by Tanzania’s SMEs, the results show that the major challenges for SMEs internationalization are international marketing related constraints and global competition (69%), supply side constraints (56%), unfriendly investment climate (50%) and financial constraints (37.5%). As such, the role of trade policies remains critical in mitigating some of these challenges through formulating friendly legal and regulatory frameworks, enhancing SMEs productivity by building their managerial and technical capacities, minimizing trade costs, and increasing trade openness. However, given the current global, regional and domestic developments in Tanzania, trade policies need review so as to respond to the changing global trade landscape but also promote policy harmony, coherence and complementarities among varying implementing institutions, deficiency of which is debilitating policy implementation at present.en
dc.description.abstract[SPA] El comercio internacional sigue desempeñando un papel crucial en la transformación económica de los países africanos. El auge de las cadenas globales de valor (GVCs) ofrece oportunidades para llevar a cabo el comercio internacional de forma más eficaz. Las GVCs facilitan la organización del comercio, la producción global y la inversión al situar las diferentes etapas del proceso de producción en diferentes países. Esto presenta oportunidades para integrar a las pequeñas y medianas empresas (PYMEs) en los sistemas de comercio mundial, pero también puede generar desafíos, especialmente para las PYMEs con recursos limitados. Al revisar los retos para la participación en el comercio internacional y la posible integración en las GVCs por parte de las PYMEs de Tanzania, los resultados muestran que los principales retos para la internacionalización de las PYMEs son las limitaciones relacionadas con el marketing internacional y la competencia global (69%), las limitaciones del lado de la oferta (56%), el clima de inversión poco favorable (50%) y las limitaciones financieras (37,5%). Por ello, el papel de las políticas comerciales sigue siendo fundamental para mitigar algunos de estos retos mediante la formulación de marcos legales y reglamentarios favorables, la mejora de la productividad de las PYMEs mediante el desarrollo de sus capacidades técnicas y de gestión, la minimización de los costes comerciales y el aumento de la apertura comercial. Sin embargo, dada la actual evolución mundial, regional y nacional de Tanzania, las políticas comerciales deben revisarse no sólo para responder al cambiante panorama del comercial mundial, sino que además deben promover la armonización, la coherencia y la complementariedad de las políticas entre las distintas instituciones de ejecución, dichas deficiencia están debilitando la implementación de las políticas en la actualidad.es_ES
dc.formatapplication/pdfes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherAECA (Asociación Española de Contabilidad y Administración de Empresas)es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.title.alternativeCompetitividad de las PYMEs y el comercio internacional en la era de las cadenas globales de valor (GVCs) en Tanzania: Análisis y desafíoses_ES
dc.titleSMEs’ competitiveness and international trade in the era of Global Value Chains (GVCs) in Tanzania: An assessment and future challengeses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.subjectSMEses_ES
dc.subjectGlobal value chain (GVC)es_ES
dc.subjectTrade policieses_ES
dc.subjectInternational tradees_ES
dc.subjectSMEs competitivenesses_ES
dc.subjectPYMEses_ES
dc.subjectCadenas globales de valor (GVC)es_ES
dc.subjectPolíticas comercialeses_ES
dc.subjectComercio internacionales_ES
dc.subjectCompetitividad de las PYMEses_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10317/9265
dc.identifier.doi10.26784/sbir.v5i1.325
dc.identifier.urlhttps://sbir.upct.es/index.php/sbir/article/view/325
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.unesco5311 Organización y Dirección de Empresases_ES
dc.subject.jelF13es_ES
dc.subject.jelF14es_ES
dc.subject.jelF42es_ES
dc.subject.jelL26es_ES
dc.subject.jelM13es_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España