A proposal to estimate the valuation of small and medium size companies using geographically comparable information
Knowledge Area
Economía Financiera y ContabilidadSponsors
Los autores agradecen la financiación por parte de la Fundación Séneca número 19884/GERM/15.Publication date
2020-01Publisher
AECA (Asociación Española de Contabilidad y Administración de Empresas)Universidad Politécnica de Cartagena
Bibliographic Citation
Mate, M., & Occhino, P. (2020). A proposal to estimate the valuation of small and medium size companies using geographically comparable information. Small Business International Review, 4(1), 34-51. https://doi.org/10.26784/sbir.v4i1.229Keywords
LocationCompany valuation
Geographically comparable companies
Discounting cash flows model
Small and Medium Enterprises (SMEs)
Localización
Valoración de empresas
Empresas geográficamente comparables
Modelo de descuento de flujos de efectivo
Pequeña y mediana empresa (Pyme)
Abstract
[ENG] A common prerequisite in valuation analysis is the availability of temporal information on financial variables. Nevertheless, reduced size companies-representing more than 98% on current productive systems- fail to have available temporal information to estimate valuations. In this paper, we offer a procedure for estimating reduced size companies’ values under the hypothesis that spatial behaviour matters for valuations. With this aim, we present the theoretical background for this hypothesis and introduce a spatial proposal with a case study of industrial companies where the significant role of space on firms’ valuations is previously tested. This analysis shows the relevance of spatial information in firms’ valuation confirming the predictive capability of our approach applying the out of sample methodology. [SPA] Un requisito previo en cualquier análisis de valoración es la disponibilidad de información temporal para determinada variables financieras. Las pequeñas y medianas empresas, aunque representan más del 98% en los sistemas productivos actuales, no disponen de información temporal para estimar las valoraciones. En este documento, ofrecemos un procedimiento para estimar los valores de las empresas de tamaño reducido bajo la hipótesis de que el comportamiento espacial afecta a las valoraciones. Con este objetivo, presentamos los antecedentes teóricos para esta hipótesis e introducimos una propuesta espacial con un estudio de caso de empresas industriales, donde el papel significativo del espacio en las valoraciones de las empresas se ha probado previamente. Este análisis muestra la relevancia de la información espacial en la valoración de las empresas confirmando la capacidad predictiva de nuestro enfoque aplicando la metodología fuera de muestra.
Collections
The following license files are associated with this item:
Social media