Jaromir Krejcar, la apología de la Técnica. El pabellón de Checoslovaquia en la Exposición Internacional de París de 1937
Compartir
Métricas
Estadísticas
Ver Estadísticas de usoMetadatos
Mostrar el registro completo del ítemGrupo de investigación
Estrategias de Proyecto Arquitectónico y Sistemas CulturalesÁrea de conocimiento
Composición ArquitectónicaFecha de publicación
2018-06Cita bibliográfica
MORENO, María Pura: “Jaromir Krejcar, la apología de la Técnica. El pabellón de Checoslovaquia en la Exposición Internacional de París de 1937”. Revista RITA nº 9, Mayo 2018, ISSN:2340-9711, e-ISSN 2386-7027, pp-134-143.Revisión por pares
siPalabras clave
Exposition 1937Poetism
Constructivis
Technology
Jaromir Krejcar
Pabellón Checoslovaquia,
Localización
Resumen
L'Exposition Internationale des Arts et Techniques dans les Temps Modernes in Paris (1937) offered, across the construction of their pavilions to each country the opportunity to materialize their technological progress and also to show socio-political factors referred to the art’s integration or aesthetic formalization of their ideologies.
In the Czechoslovakian pavilion, made by the architect Jaromir Krejcar, crystallized architectural postulates from the purism, cubism, and new objectivity close to technical aspects driven by the russian constructivism that had been developed during the first decades of the twentieth century in the architecture of the new Czech Republic. Its geographical location, at the crossroads of Europe, had favored the knowledge of avant-garde movements of its two flanks: the Eastern Europe –France, Germany, Austria and Netherlands- on one hand, and the other the Soviet Union.
This article will recognize the architectural thought of Krejcar’s generation ...
Colecciones
- Artículos [1231]
Redes sociales