• español
    • English
  • Acceso abierto
    • Adhesión de la UPCT a la Declaracion de Berlín
    • Política Institucional de Acceso Abierto
    • Directorio de políticas de acceso abierto MELIBEA
    • El Acceso Abierto en las normativas y Reglamentos de la UPCT
    • Beneficios del acceso abierto CRUE/REBIUN
    • Horizonte 2020
  • Ayuda
  • español 
    • español
    • English
Ver ítem 
  •   Repositorio Principal
  • REPOSITORIO DE INVESTIGACIÓN
  • Ponencias, comunicaciones y posters
  • Ver ítem
  •   Repositorio Principal
  • REPOSITORIO DE INVESTIGACIÓN
  • Ponencias, comunicaciones y posters
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Improving the Learning Experience and Outcomes in Entrepreneurial Courses

Ver/
Versión aceptada (812.4Kb)
Versión publicada (547.2Kb)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/10317/5998
URL: http://ieeexplore.ieee.org/sta ...
ISSN: 2163-5145
DOI: 10.1109/ISIE.2017.8001482
Exportar
Seleccione...
  • RIS
  • Endnote
  • Mendeley
Compartir
Estadísticas
Ver Estadísticas de uso
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Autor
Alonso Cáceres, Diego; Pastor Franco, Juan Ángel; Álvarez Torres, María Bárbara; Suárez, Tanya; Tasic, Igor
Grupo de investigación
División de Sistemas e Ingeniería Electrónica
Área de conocimiento
Electrónica
Patrocinadores
This work has been developed in the context of the EUXCeL project, funded by European Union's Horizon 2020 Research and Innovation Programme under Grant Agreement No 644801. It has been partially supported by the “Research Programme for Groups of Scientific Excellence at Region of Murcia" of the Seneca Foundation (Agency for Science and Technology of the Region of Murcia – 19895/GERM/15). Diego Alonso thanks the Spanish Ministerio de Educación, Cultura y Deporte, Subprograma Estatal de Movilidad, Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2013-2016 for grant CAS14/00238.
Fecha de publicación
2017
Editorial
© 2017 IEEE
Cita bibliográfica
IEEE 26th International Symposium on Industrial Electronics (ISIE), (2017), pp. 1581-1586
Palabras clave
Entrepreneurship education
Entrepreneurship curriculum
Mixed teams
Resumen
Abstract: Entrepreneurship has been gaining momentum is Europe over the last years as a way to reduce unemployment levels, and in line with the take-off of the digital economy in the world. Entrepreneurship education is still an open research area, with many courses being launched in almost all universities. We describe our experience in running a summer school and mentoring the teams created in the context of the EU-XCeL project, and ICT focused project funded by European Union's Horizon 2020 Research and Innovation Programme. From this experience, we extract some conclusions and recommendations for preparing better courses and learning experiences, and we also advocate for courses mixing students from different Degrees studies, mainly Engineering and Business, for improving the experience and the course outcomes, especially for students of Engineering Degrees.
Colecciones
  • Ponencias, comunicaciones y posters [1274]

Crue Universidades EspañolasDSpace software copyright © 2002-2013  Duraspace
Contacto | Sugerencias
 

 

Repositorios

AcadémicoInvestigaciónInstitucionalMultimediaRevistas

Listar

Por fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasMaterias UnescoEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasMaterias Unesco

Mi cuenta

Acceder

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

Información de interés

Sobre el Repositorio Digital de la UPCTCómo publicar la producción científica: autoarchivo y archivo delegadoCómo publicar tesis y TFEDerechos de autorCreative Commons

Políticas OA de las editoriales

SHERPA-RoMEODULCINEA

Redes sociales


Crue Universidades EspañolasDSpace software copyright © 2002-2013  Duraspace
Contacto | Sugerencias