Show simple item record

dc.contributor.authorRódenas López, Manuel Alejandro 
dc.contributor.authorRos Mcdonnell, Diego 
dc.date.accessioned2013-05-31T06:28:25Z
dc.date.available2013-05-31T06:28:25Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationRÓDENAS LÓPEZ, Manuel Alejandro, ROS MCDONELL, Diego. Vendiendo sueños: expresión gráfica y publicidad en las casas baratas de Cartagena. 1928. En: XI Congreso Internacional de Expresión Gráfica Aplicada a la Edificación (12º: 2012: Valencia). Investigación gráfica, expresión arquitectónica. Valencia: Universidad Politécnica de Valencia, 2012. 442-449 p. ISBN 978-84-8363-964-1es_ES
dc.identifier.isbn978-84-8363-964-1
dc.description.abstract[SPA] La ciudad de Cartagena, a finales del siglo XIX se había constituido no sólo como uno de los focos industriales principales de la provincia de Murcia sino en un centro aglutinador de gran actividad industrial, comercial y portuaria del sureste español. Así lo constata el gran número de instalaciones fabriles y de transformación con las que contaba la ciudad a comienzos del siglo XX y la intensa actividad industrial conglomerada alrededor del puerto y la ciudad, todavía amurallada. [ENG] Selling dreams. At the beginning of 20th century Cartagena lacked hygienic dwelling and had an Expansion Plan which was not being developed properly according to prospects. One of the reasons of the delay was due to the fear of building on swampy lands where the expansion was supposed to take place. The Town Council decides to boost the expansion through the construction project of two suburban areas with the total amount of 1500 dwellings. That Project comprised a great variety of types of homes. The sale of these houses was supported by an accurate advertising campaign. The building society made an exhibition of the dwellings including models and abundant graphic documents. This event reveals the deliberate using of architectonical drawing and modeling as instruments of spreading and support to the social housing promotion policy. This paper expounds the features of graphic expression used at the advertising of the Working-class Houses of Cartagena.es_ES
dc.formatapplication/pdfes_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad Politécnica de Valenciaes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.title.alternativeAdvertising and graphic expression at the working-class houses of Cartagena. 1928es_ES
dc.titleVendiendo sueños: expresión gráfica y publicidad en las casas baratas de Cartagena. 1928es_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferenceObjectes_ES
dc.subjectCartagenaes_ES
dc.subjectCasas Baratas en el Ensanchees_ES
dc.subjectPublicidades_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10317/3327
dc.contributor.investgroupHistoria de la Construcciónes_ES


Files in this item

untranslated

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España