%0 Journal Article %A Escuín Ibáñez, Irene %A Noguera Díaz, Yolanda %A Olmedo Cifuentes, Isabel %A Sánchez Vidal, María Eugenia %A Martínez León, Inocencia María %T Bilingual teaching in Business Administration: Main challenges and possible solutions %D 2014 %U http://hdl.handle.net/10317/9712 %X [SPA] La globalización actual requiere el creciente uso del inglés como lengua común en el ámbito económico y empresarial. Así, nace el deseo de internalización de la Universidad y de sus estudiantes para mejorar sus expectativas profesionales y personales. En consecuencia, la Facultad de Ciencias de la Empresa de la Universidad Politécnica de Cartagena ha desarrollado un proyecto de enseñanza bilingüe para el Grado en Administración y Dirección de Empresas, dentro del Campus de Excelencia Mare Nostrum. Este proyecto permite a los estudiantes extranjeros mejorar su conocimiento sobre contenidos de la titulación y del español como segundo idioma, y a los estudiantes españoles avanzar en su conocimiento específico y mejorar su nivel de inglés; generando así profesionales e investigadores con proyección internacional. Este proyecto de enseñanza bilingüe ha supuesto enfrentarse a una serie de retos que hemos estudiado desde tres perspectivas: institucionales (por ejemplo, la ausencia de reconocimiento del título oficial bilingüe), profesorado (necesidad de formación específica), y alumnado (nivel de inglés exigido y alto compromiso exigido). Igualmente, también ha planteado la necesidad de ofrecer soluciones, que son analizadas en este trabajo, como la introducción de la metodología CLIL, el apoyo de lingüistas o la elaboración de un manual específico para profesorado y alumnado: “English for Business Administration”. [ENG] Current globalisation requires the increasing use of English as the common language in the economic and business environment. Thus, the desire to internalise the University and its students has appeared to enhance their professional and personal expectations. Consequently, the Facultad de Ciencias de la Empresa at the Universidad Politécnica de Cartagena has developed a bilingual education project for the Degree in Business Administration, within the program of excellence Campus Mare Nostrum. This project enables foreign students to improve their knowledge about the content of the degree and their Spanish as a second language, and for Spanish students advance their specific knowledge and improve their English skills; generating professionals and researchers with international projection. This bilingual education project has faced a number of challenges that we have studied from three perspectives: institutional (for example, the absence of recognition of the bilingual official degree), professors (the need of specific training), and students (English level demanded and higher commitment required).Similarly, the project has also required some solutions which have been analysed in this paper, such as the introduction of CLIL methodology, linguists supporting or creating a specific manual for professors and students: “English for Business Administration”. %K Derecho Mercantil %K Proyecto de enseñanza bilingüe %K Grado en Administración y Dirección de Empresas %K Metodología CLIL %K Manual de apoyo %K Bilingual teaching project %K Degree in Business Administration %K CLIL methodology %K Supporting material %K 5312.04 Educación %~ GOEDOC, SUB GOETTINGEN