Aplicación de las herramientas de Google APPS (Google Sites y Google Docs) para el seguimiento de las prácticas clínicas en fisioterapia = Applying the tools of Google APPS (Google Sites and Google Docs) for monitoring clinical practice in physiotherapy
Author
Poveda Pagán, Emilio José; Gomis Torralba, Rafael; Toledo Marhuenda, José Vicente; Lozano Quijada, CarlosSponsors
Campus Mare Nostrum, Universidad Politécnica de Cartagena, Universidad de Murcia, Región de MurciaPublication date
2011-07Publisher
Universidad Politécnica de CartagenaBibliographic Citation
Pagán, E.J., Torralba, R.G., Marhuenda, J.V., & Quijada, C.L. (2011). Aplicación de las herramientas de Google APPS (Google Sites y Google Docs) para el seguimiento de las prácticas clínicas en fisioterapia = Applying the tools of Google APPS (Google Sites and Google Docs) for monitoring clinical practice in physiotherapy. En: Congreso Internacional de Innovación Docente, Cartagena, 2011. Cartagena: Universidad Politécnica de Cartagena, 2011. p.1061-1067Keywords
Innovación docenteAprendizaje colaborativo
Fisioterapia
Prácticas clínicas
Google Docs
Google Sites
Innovation in teaching
Collaborative learning
Physical therapy
Clinical practice
Localization
Abstract
[SPA] En los últimos años, el uso de las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC) en la docencia está en auge. Debido a las ventajas de las redes sociales, éstas podrían ser útiles para el aprendizaje no presencial, posibilitando una
comunicación más fluida entre alumno y profesor. Actualmente la Web 2.0 y las herramientas que ésta proporciona están adquiriendo cada día más protagonismo en la sociedad, siendo su trascendencia en la docencia cada vez mayor. El objetivo del presente trabajo es presentar un modelo alternativo al trabajo tradicional de prácticas, realizando una experiencia piloto con un alumno que ha realizado su memoria de prácticas utilizando la herramienta de Google Docs para las prácticas clínicas en un centro de atención especializada y la herramienta Google Sites para las prácticas clínicas en un hospital público de la provincia de Alicante. La valoración tanto del alumno como de los profesores de prácticas así como el tutor universitario ha sido muy ... [ENG] In recent years, the use of Information Technology and Communication (TIC) in teaching is booming. Because of the advantages of social networks, they may be useful for learning non-attendance, allowing better communication between student and teacher. Currently, the Web 2.0 and the tools it provides are becoming more and more prominence in society, and its importance in increasing teaching. The aim of this paper is to present an alternative model to traditional work practices, conducting a pilot with a student who has made his memory of practices using the Google Docs tool for clinical practice in a specialty care center and the Google Site for clinical practice in a public hospital in the province of Alicante. The assessment of both students and teachers of practice and the university tutor has been very positive, recommended for immediate implementation. Work placement in physical therapy clinics in paper form must be adapted to the new virtual spaces, highlighting the tools are ...
Collections
The following license files are associated with this item:
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
Social media