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dc.contributor.authorMadriz Ortiz, Carolina 
dc.contributor.authorLeiva, Juan Carlos 
dc.contributor.authorHenn, Ralph 
dc.coverage.spatialeast=10.451526000000058; north=51.165691; name=Oberdorla, Alemaniaes_ES
dc.coverage.spatialeast=-83.75342799999999; north=9.748916999999999; name=Provincia de Cartago, Costa Ricaes_ES
dc.date.accessioned2018-02-16T13:13:29Z
dc.date.available2018-02-16T13:13:29Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationMADRIZ ORTIZ, Carolina, LEIVA, Juan Carlos y HENN, Ralph. Human and social capital as drivers of entrepreneurship=Capital humano y social como motores del emprendimiento. En: SBIR - Small Business International Review, vol. 2, n. 1. Cartagena, Murcia: AECA, 2018. p. 29-42. ISSN: 2531-0046es_ES
dc.identifier.issn2531-0046
dc.description.abstract[ENG] The objective of this study is to determine whether human and social capital are drivers of entrepreneurship. The methodology involves the estimation of descriptive and inferential statistical techniques such as logistic regressions and correlations of variables. It is focused on information from the Global Entrepreneurship Monitor database for 2012 from Germany and Costa Rica. The results demonstrate that human and social capital, factors related to knowledge, have a positive statistical relationship with the propensity to become an entrepreneur. Little difference exists among knowledge-related factors across countries. They are mainly related to the cultural contexts, which affect the propensity to become an entrepreneur. [SPA] El objetivo de este estudio determinar si el capital humano y social son impulsores del emprendimiento. La metodología involucra la estimación de técnicas estadísticas descriptivas e inferenciales como regresiones logísticas y correlaciones de variables. El trabajo utilizó información de la base de datos del Global Entrepreneurship Monitor (GEM) para 2012 en Alemania y Costa Rica. Los resultados muestran que los factores de capital humano y social, los cuales son relacionados con el conocimiento, tienen un impacto estadístico positivo en la propensión de convertirse en emprendedor. Se hallaron pequeñas diferencias entre ambos países bajo estudio. Estas se relacionan principalmente con los contextos culturales que afectan la propensión de convertirse en emprendedor.es_ES
dc.formatapplication/pdfes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherAECA (Asociación Española de Contabilidad y Administración de Empresas)es_ES
dc.publisherUniversidad Politécnica de Cartagenaes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.title.alternativeCapital humano y social como motores del emprendimientoes_ES
dc.titleHuman and social capital as drivers of entrepreneurshipes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.languagespaen
dc.subjectKnowledgees_ES
dc.subjectSelf-efficacyes_ES
dc.subjectEntrepreneurshipes_ES
dc.subjectHuman capitales_ES
dc.subjectSocial capitales_ES
dc.subjectConocimientoes_ES
dc.subjectAuto eficaciaes_ES
dc.subjectEmprendimientoes_ES
dc.subjectCapital humanoes_ES
dc.subjectCapital sociales_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10317/6459
dc.identifier.doi10.26784/sbir.v2i1.47
dc.identifier.urlhttp://sbir.upct.es/index.php/sbir/article/view/47/39es_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.subject.unesco5311 Organización y Dirección de Empresases_ES


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